Felelősen olasz módra

obevioguidi.jpg A mellébeszélésnek vége.

Vagy iszol vagy vezetsz.

Végre mindjárt meg lesz a jogsid. Mostantól kezdve, mielőtt a volánhoz ülsz, ne feledkezz meg erről a fontos szabályról: alkoholt inni vezetés előtt veszélyes Rád és másokra nézve is!
Az AssoBirra (Sörszövetség) a gyártással és értékesítéssel foglalkozó olasz maláta és söripari cégek tömörülése. Ennek a szövetségnek tagja a Dreher Sörgyárak társvállalata, a SABMiller olaszországi leányvállalata, a Birra Peroni is. Az AssoBirra egyik legfontosabb célja, hogy az igényes sörkultúrát, illetve a felelős alkoholfogyasztást hirdető kommunikációja a közvélemény és a fogyasztók lehető legszélesebb köréhez eljusson. Ez a cél az olasz Sörszövetség kommunikációs programján keresztül konkretizálódik, amely több kampányt foglal magába, és amelynek mottója a „Guida tu la tua vita. Bevi responsabile.” vagyis „Irányítsd Te az életed, igyál felelősséggel!”. A program a söripar társadalmi felelősségvállalásának fontos eleme, célja a közvélemény széles körű, hiteles és alapos tájékoztatása a helytelen alkoholfogyasztás veszélyeiről.
webpage.jpg
A program hivatalos honlapja
Az AssoBirra honlapja igen részletes és sokoldalú tájékoztatást nyújt a honlap látogatóinak az alkohollal kapcsolatban. Részletesen megismerkedhetünk az alkohol emberi szervezet általi lebontásáról, illetve a központi idegrendszerre és az agyra gyakorolt hatásáról. A olasz kampány is azt hangsúlyozza, hogy a mértékletes és felelősségteljes alkoholfogyasztással semmi baj sincs, hiszen az összeegyeztethető az egészséges életstílussal, bár hozzáteszi, hogy a várandós kismamáknak teljes mértékben tartózkodniuk kell az alkoholtól. Az olasz Élelmiszer és Táplálkozástudományi Intézet ajánlása szerint a mérsékelt alkoholfogyasztás szintje 3,3 dl sör (4.5 alkohol fokos) vagy 1,25 dl bor (12 fokos) vagy 4 ml tömény (40 fokos). Az AssoBirra aktuális kampányának jelmondata “Diglielo tu” azaz “Mond meg TE!” A kampány elsősorban a fiatalokat szólítja meg, főként azokat, akik volánhoz ülnek. A kezdeményezést az AssoBirra az olasz Radio 105-tel együttműködve szervezte. A rádióállomás 3 héten keresztül sugározta a promóciót, illetve fogadta és tette közzé fiatalok üzeneteit, akik az éteren keresztül bíztathatták barátaikat a felelős alkoholfogyasztásra. Ezek az üzentek a kampány weboldalára is felkerültek, és bárki letöltheti és meghallgathatja őket itt. Ezen kívül a fiatalokat a Radio 105 népszerű dj-i is megszólították. Az egyik dj szépirodalmi megközelítésű, vicces mondata például így hangzott: “Diceva Baudelaire “chi beve solo acqua ha terribili segreti da nascondere”…ma è anche vero che a quei tempi bastava che fosse sobrio il cavallo!”. Vagyis “Baudelaire mondta: “aki csak vizet iszik, annak rejtegetni valója van”… csakhogy akkoriban még elég volt, ha a ló volt józan.” A műsorvezetők fiatalos, frappáns mondatai a weboldalon bárki számára elérhetőek itt. Az oldalról elektronikus képeslapot is küldhettek a látogatók a barátoknak, amelyen egy szójátékkal hívták fel a figyelmet arra, hogy sört inni és vezetni nem lehet egyszerre. “Bruna, bionda o rossa? Quella che vuo, basta che la porti inmacchina.”, ami annyit tesz: “Barna, világos vagy vörös? Mindegy melyiket választod, csak autóba ne vidd!”. A szóvicc lényege, hogy olaszul a “birra” azaz a sör szó nőnemű, és a hajszíneket jelölő melléknevek is nőneműek, azaz a sörre átfordítva különböző típusú söröket jelentenek.
Share on print
Cikk nyomtatása
Share on email
Cikk küldése