Felelősen, mint a britek

play-your-night-right.jpg

Játssz nyílt lapokkal
Neked is van egy másik éned?

A felelős alkoholfogyasztás népszerűsítéséért tevékenykedő Drinkaware Trust nonprofit szervezetet a – Nagy-Britannia 9 vezető alkoholgyártó és forgalmazó cége által létrehozott – Portman Group alapította 2006-ban. A szervezet célja, hogy figyelemfelhívó és népszerűsítő kampányok segítségével ráirányítsa a lakosság figyelmét a felelős alkoholfogyasztás fontosságára, és pozitív irányba befolyásolja a britek alkohollal kapcsolatos fogyasztási szokásait.

drinkaware-web.jpgA szervezet hivatalos honlapján olvasható cikkek főként az alkoholfogyasztáshoz kapcsolódó szokásokkal, szituációkkal, tévhitekkel, érdekes és hasznos információkkal, tippekkel igyekeznek tájékoztatni, elgondolkodtatni. www.drinkaware.co.uk
A sokszor megdöbbentő tények és statisztikai adatok alkalmazásának célja nem az elrettentés vagy a tiltás, sokkal inkább az egyéni érzékenység hangsúlyozása, a felelős döntés és magatartás tudatosítása.
Foglalkoznak olyan egyéni élethelyzetekkel – például a munkahely elvesztése, a munkahelyi stressz levezetése, vagy épp az egyetemi bulizások időszaka -, ahol az alkoholfogyasztás megfelelő kerekek között tartása különösen fontos, hiszen a hibás fogyasztási szokások rögzülése komoly veszélyeket rejt.

Az oldalon megismerhetjük a Drikaware Trust munkatársai által megvalósított kampányokat itt.

Why Let Good Times Go Bad? azaz Miért hagynánk, hogy a kellemes élmények rossz emlékké váljanak? – teszi fel a kérdést a legutóbbi kampány, mely a szórakozások alkalmával túlzott mennyiségű alkohol elfogyasztásának veszélyeit hangsúlyozza.

A kampány online vizuális eleme kártyalapok segítségével érzékelteti, hogy az alkohol mindannyiunkból képes kihozni a legrosszabbat, és hogy ezt elkerüljük, nem kell mást plakat1.jpgtennünk, mint figyelembe venni egyéni érzékenységünket, és odafigyelnünk, hogy ne lépjük át ezt az érzékeny határt. Megismerhetünk néhány tipikus karaktert közelebbről is. A szereplők videóüzenetben mesélik el, hogyan lett egy kellemesnek induló estéből kínos emlék, és megismerhetjük az esetet barátaik szemszögéből is.

A kampány keretében a szervezők humoros plakátokat is bevetettek, mellyel tippeket adnak, hogyan tudjuk elkerülni, hogy a várva várt esti kiruccanás rémálommá váljon. Egy ínycsiklandó szendvics látványa például biztosan eszünkbe juttatja, hogy üres gyomorra ne igyunk alkoholt, a H2O logós söröskorsó pedig az alkohol mellett az alkoholmentes italok fogyasztásának fontosságát hangsúlyozza.
Nézd meg a plakátokat itt.

Share on print
Cikk nyomtatása
Share on email
Cikk küldése