Felelősen az USA-ban

Az Amerikai Egyesült Államokban is fontos és hangsúlyos a felelős alkoholfogyasztás ügye. Az amerikai sörpiac egyik jelentős sörgyártója, a MillerCoors www.GreatBeerGreatResponsibility.com weboldala már nevében is sokat elárul a vállalat felelős gondolkodásáról: kiváló termékük felelős fogyasztására hívják fel a figyelmet.

A weboldal Felelős alkoholfogyasztás (Alcohol Responsibility) menüpontjában a cég marketing kommunikációját meghatározó irányelvek mellett megismerhetjük a vállalat három legfontosabb programját is: itt.

Great-Beer-Great-Responsibility.jpg

A “Great Beer Great Responsibility” három fókuszterülete: az ittas vezetés, valamint a legális korhatár alattiak alkoholfogyasztása elleni fellépés, továbbá a felsőoktatásban tanuló diákok körében a felelős és mértékletes alkoholfogyasztás népszerűsítése.

A weboldalon az ittas vezetés megelőzésére irányuló, több különböző programról is olvashatunk: itt.

YouHoldTheKey.jpg“A kulcs a Te kezedben van. Soha ne vezess ittasan!” – hangzik a szlogen, mely emlékezteti a fogyasztókat, hogy az alkoholtermékek felelős élvezetének kulcsa a körültekintő tervezés.
Az ittas vezetés elleni küzdelem szellemében a vállalat – a taxi szerzést megkönnyítendő – ingyenesen hívható taxi telefonszámmal, valamint a legfőbb ünnepnapokon, több amerikai nagyvárosban, ingyenes tömegközlekedési lehetősséggel támogatja a szórakozók biztonságos hazajutását. A program keretében az elmúlt 20 év alatt több mint 1,8 millió lakos élt ezzel a lehetőséggel.

keep-your-balance.jpg

 

A sörgyár az Amerikai Motorkerékpárosok Szövetségével együttműködésben létrehozott “Keep Your Balance”, azaz “Őrizd meg az egyensúlyod” program a motorosok számára kínál tanácsokat, tippeket, tréningeket a biztonságos közlekedéshez: itt.

team.jpg

 

A “Responsibility Has Its Rewards” azaz a “Felelősség jutalommal jár” kampány célja a felelős alkoholfogyasztás és a helyes szurkolói magatartás népszerűsítése a különböző sportesemények látogatói körében.

 

lets-keep-talking.jpgA MillerCoors Great Beer Great Responsibility programja keretében aktívan fellép a törvényes életkor (USA-ban ez 21 év!) alattiak alkoholfogyasztása ellen. Kommunikációjuk az alkoholt forgalmazó kereskedelmi partnereik mellett a tinédzsereket nevelő szülőkre irányul.
A “Let’s Keep Talking” azaz “Beszéljünk róla” program keretében az oktatás, a családsegítés, a törvényhozás és az iskolai egészségügy területén dolgozó szakemberek segítségével összeállított különböző kiadványokból a szülők megtanulhatják, hogyan beszélgessenek gyermekeikkel, felkészíthetik őket a középiskola utáni életre, megismertethetik velük az alkoholfogyasztáshoz kapcsolódó jogszabályokat, és a felelőtlen döntések következményeit.
A weboldalról több érdekes és hasznos kiadvány is letölthető: itt.

 

millercoors-web.jpgFelsőfokú tanulmányaik alatt a hallgatók nem csupán a választott szakok elméleti tananyagával ismerkednek. Ez az élménygyűjtésnek, a keretek próbálgatásának az időszaka is, épp ezért az alkoholfogyasztással kapcsolatban elengedhetetlen a mértékletesség és a felelős magatartás. A Great Beer Great Responsibility program a helyi közösségekkel, alkohol forgalmazókkal és az egyetemmel együttműködve igyekszik megértetni a hallgatókkal, miért is fontos a felelős alkoholfogyasztás, hogyan segíthetnek másokon az alkoholmérgezés tüneteinek ismeretével, miért ne kínáljanak alkoholt a törvényes korhatár alatti társaiknak, és fontos, hogy mindig jelöljenek ki egy józan sofőrt, aki épségben hazaszállítja a szórakozó társaságot. Bővebben a College Campus Programról: itt.

Share on print
Cikk nyomtatása
Share on email
Cikk küldése