Felelős fogyasztóként Dél-Afrikában

A South African Breweries (Dél-afrikai Sörgyár) 2009 novemberében indított „Reality Check” (Valóság Teszt) kampánya az ittas vezetés és a terhesség alatti alkoholfogyasztás veszélyeire igyekszik felhívni a dél-afrikaiak figyelmét.

A kampány keretében megjelenő hirdetések vizuális elemei e két felelőtlen magatartáshoz kapcsolódó, meggondolatlan és szűklátókörű nézetekkel és felelőtlen viselkedésekkel szemben állítanak görbe tükröt. Az oktató-nevelő célzatú szövegek a hibás alkoholfogyasztási szokások igazolására kibúvóként használt tévhiteket, hamis érveket jelenítenek meg, és ellenpólusként nyíltan rámutatnak a mögöttük rejlő valós következményekre és súlyos kockázatokra.

A pregnancybonyolult, asszociációs grafikai elemek és szövegek helyett a hirdetések egy az egyben szembesítik az olvasót azzal, hogyan befolyásolja a saját és mások, például egy születendő gyermek életét, egy hibás döntés.
(Fordítás: A terhesség alatti alkoholfogyasztás egy életre tönkre teheti gyermeke életét. Terhesség alatt ne igyon alkoholt!)

Adrink1z ittasan volán mögé ülők például gyakran azzal nyugtatják meg magukat, hogy simán tudnak vezetni. Pedig a valóság az, hogy “Aki alkoholt fogyasztott, nincs abban a helyzetben, hogy döntsön. Száz meg egy érvünk lehet arra, hogy miért vezessünk akkor is, ha ittunk, de ha a rendőr megállít, ezek már csak magyarázkodásként hatnak. Jobb, ha inkább taxival megyünk.” – olvashatjuk az egyik plakáton

 

 

drink2Az ittas vezetést bizony még a Dél-afrikai Köztársaságban sem lehet szimplán kenőpénzzel megúszni.
„Mindenki a korrupt rendőrökre panaszkodik. De senki sem reklamál a korrupciót fenntartó dél-afrikaiak miatt, akik a csúszópénzt kifizetik. Ön is azért vezet akkor is, ha ivott, mert azt hiszi mindig megúszhatja. De ez a helyzet megváltozik. A bankjegyek kézből kézbe csúsztatása már nem mindig fogja megmenteni. Az ittas vezetés miatti eljárás már önmagában is komoly dolog. Akarja ezt még korrupció miatti feljelentéssel is tetézni?” – hangzik a figyelmeztetés azoknak, akik csak legyintenek, mondván „I’ll just pay the bribe.” azaz „Majd legfeljebb adok némi kenőpénzt.”

drinkA figyelemfelhívó üzenetekkel kiplakátozott autómosók, forgalmas útvonalak, városokban közlekedő emeletes és egyszintű autóbuszok közvetlenül a forgalomban közlekedőket szólítják meg, a helyközi Metro Bus járatai pedig a vidéki területeken élőkhöz is eljuttatják az ittas vezetés és a magzatokat veszélyeztető alkoholfogyasztás valós veszélyeit.
(Fordítás: Ittas vezetés miatt könnyen bekerülhet a rendőrségi nyilvántartásba. Ha úgy vezet, hogy ivott, el fogják kapni.)

A hirdetések megjelennek a mosodákban, oktatási központokban, sportarénákban, üzletekben, láthatóak a tömegkommunikációs eszközökben, újságokban, rádióban, óriásplakátokon is, biztosítva a minél szélesebb elérést. Hallgasd meg a rádióhirdetéseket: itt.

A kampány elemeiről bővebben a mellékelt linken olvashatsz: http://www.bizcommunity.com/Article/196/70/45518.html

Share on print
Cikk nyomtatása
Share on email
Cikk küldése