Felelős fogyasztás Oroszországban

Oroszország: Részegek a volánnál, mind így végzik.

Egy vérző férfitest „lóg le” az egyik óriásplakátról – csak a lábakat és a mindenfelé szétfröccsenő vért lehet látni – a másik oldalon kivehető a test többi része: a kezek, a fej és a kormányt még mindig szorongató kéz – Corriere della Sera

felelosen-hirdetes.jpg

„Ez a test a tiéd is lehetne” – szegezi neki a mondatot minden arra haladónak az a térhatású óriásplakát, mely egy vérrel áztatott élettelen testet tesz közszemlére, miután kirepült a vezetőülésből és átszakította az autóút melletti hatalmas hirdetőtáblák egyikét. A verdikt egyszerű: a delikvens sokkal többet ivott a kelleténél, így figyelme túlságosan is lecsökkent ahhoz, hogy épségben hazajusson. Az elrettentően élethű, egyszersmind meglepően hatásos reklámot több helyen is kifüggesztették Nyizsnyij Novgorod, az Orosz Föderáció negyedik legnagyobb területű városának utcáin. Az összkép szándékosan kegyetlen, de a jelek szerint hatásos. Az átfogó kampány részeként kihelyezett háromdimenziós plakátok éppen azokat az autósokat veszik célba, akik módszeres alapossággal a megengedett véralkohol szint fölé tornásszák magukat, mielőtt volán mögé ülnének.

A csakugyan megrázó statisztikai adatok szerint Oroszország – Ukrajna és Egyiptom mögött – a világon a harmadik helyen áll a közlekedési balesetek tekintetében miközben az autók száma szakadatlanul nő. Csak Moszkvában az elmúlt 20 évben megnégyszereződött és elérte a négy milliót. Minden 14-ik közlekedési baleset ittas vezetők hibájából történik.

Tavaly mintegy kétezer halálos és több mint 18 ezer sebesült áldozata volt az alkoholos állapotban elkövetett, 12 ezernél is több balesetnek. 2010 első félévében pedig csaknem 700-an haltak meg és majdnem hétezren sebesültek meg 4 és félezer, ittas vezetők által okozott balesetben Oroszországban, ahol évente egy millió alkoholt fogyasztott vezető akad fent a közúti ellenőrzéseken.

A fent említett adatok fényében, döntött úgy a SABMiller RUS, hogy 2011 januárjában bevezeti a felelős alkoholfogyasztás kampányát. A kampány során 100 posztert helyeztek ki szerte Moszkvában, illetve 6×3 méteres, autópályák mentén kihelyezett óriásplakátokon hirdetik, hogy az alkohol és a vezetés nem férnek össze. A SABMiller Russia is, mint az anyavállalat SABMiller plc összes tagvállalata erősen elkötelezettek a felelőtlen alkoholfogyasztás elleni fellépésében.

Share on print
Cikk nyomtatása
Share on email
Cikk küldése